Vihdin kuntapolitiikassa on keskityttävä tekemään kestäviä päätöksiä, jotka turvaavat kuntalaisen palvelut sekä rakentavat tulevaisuuden elinvoimaa. Tämä syntyy aidosta keskustelusta, ei vastakkainasettelusta. Vihdissä on potentiaalia – täällä on hyvä olla, elää ja harrastaa. Haasteisiin pitää uskaltaa tarttua ja ongelmiin puuttua. Liki 30 000 vihtiläistä on moninainen porukka, mutta siksi me olemme juuri ME.
La 15.3.2025 Telttatapahtuma, Pilkkukuja, Nummela / keskusteluja höystettynä kahvilla, makkaralla ja muurikkaletuilla
La 22.3.2025 Telttatapahtuma, Nummela
La 29.3.2025 Telttatapahtuma, Vihti kk
La 5.4.2025 Telttatapahtuma, Nummela
La 12.4.2025 Telttatapahtuma, Nummela
Kolmen alakouluikäisen lapsen äitinä kannan huolta vihtiläisten lasten ja nuorten hyvinvoinnista. Haluan olla osaltani varmistamassa, että Vihdissä tehdään kestäviä ja reiluja päätöksiä, myös tulevaisuuden kannalta – eli meidän lasten ja nuorten kannalta.
Haluan, että Vihti panostaa tulevaisuudessakin lasten ja nuorten laadukkaaseen varhaiskasvatukseen, oppimiseen sekä hyvinvointiin.
Ei veronkorotuksille – kyllä yrittämiselle ja työlle! Työpaikat ovat edellytys menestyvälle kunnalle ja vain elinvoimainen kunta voi maksaa palveluiden kulut. On haettava aktiivisesti keinoja lisätä työllisyyttä kunnassa.
Meidän on oltava avoimia uusille ideoille, investoinneille, yrittäjyydelle ja yhteistyölle. Kunnan päätöksissä on otettava huomioon niin nykyhetki kuin tulevaisuus. Paikallemme emme voi jäädä.
Tavoitteena on turvallinen ja sujuva kunta elää, harrastaa, työskennellä ja voida hyvin. Yrityksiä ja omakotiasujia houkuttelevaa tonttitarjontaa on ylläpidettävä ja asumisen kustannuksia hillittävä. Vihdistä löytyy vaihtoehtoja niin taajama- kuin maaseutuasumiseen.
Harrastusmahdollisuuksia:
liikuntaa, ulkoilua, kulttuuria ja yhdistystoimintaa, on jokaiseen makuun. Puhdas luonto on lähellä meitä, ja tästä haluan pitää huolta.
Olen viestinnän, vastuullisuuden ja vaikuttamisen ammattilainen, kolmen lapsen futis- ja jumppaäiti, yhdistysaktiivi, yrittäjän puoliso, ikuinen remontoija ja puutarhan rapsuttaja. Minulle merkityksellisiä arvoja ovat yhteisöllisyys, kestävä kehitys sekä aktiivinen kansalaisuus.
Olen paluumuuttaja Nummelan Hiidenrantasta. Elän arkea laajassa kirjossa: arjen pyörittäminen, lasten koulunkäynti, harrastukset, kodin remontointi ja ystävät. Olen nähnyt Vihdin kehityksen 80-luvulta tähän päivään. Vihdissä on potentiaalia, ja haluan olla varmistamassa, että teemme kehityksen varmistamiseksi kestäviä ja inhimillisiä päätöksiä.
Olen toimelias, sitoutunut ja yhteistyökykyinen tekijä.
Kun on itse seurannut lasten koulun käyntiä niin Suomessa kuin Espanjassa, ei voi tarpeeksi korostaa kuinka merkittävä asia tämä ilmainen kouluruokailu on. Välillä tuntuu että sitä pidetään täysin itsestään selvyytenä. Toivottavasti muistamme kaikki vanhemmat kannustaa lapsia ja nuoria kouluruokailuun eikä ohjata heitä snack-kulttuuriin paistopisteille. Kiitos 🫶 Ja loistavaa Vihdin kunta että pidätte asiasta näin hyvää huolta. Esimerkiksi Nummelan koululla muokattiin ruoka-aikoja siten että lapset saavat rauhallisemman hetken ruokailuun💗. ... Katso lisääPiilota
Sisältö ei ole käytettävissä tällä hetkellä
Jos näin käy, syynä on yleensä se, että liite on poistettu tai omistaja on jakanut liitteen vain pienelle joukolle ihmisiä tai muuttanut sitä, ketkä voivat nähdä liitteen.0 CommentsComment on Facebook
🛎️ Sivistyslautakunnan kokous tiistaina 26.5.2026 🛎️
Tänään Vihdin sivistyslautakunnan pöydällä muun muassa lukuvuosimaksut kolmansien maiden kansalaisille, esiopetuksen ja perusopetuksen opetussuunnitelmien päivityksiä, Etelä-Nummelan koulu- ja päiväkotikeskuksen laajennusoptio sekä sivistyspalveluiden kehittämistä muuttuvassa toimintaympäristössä.
Esityslista on julkinen ja siihen voi tutustua kunnan verkkosivuilla.
... Katso lisääPiilota
Sisältö ei ole käytettävissä tällä hetkellä
Jos näin käy, syynä on yleensä se, että liite on poistettu tai omistaja on jakanut liitteen vain pienelle joukolle ihmisiä tai muuttanut sitä, ketkä voivat nähdä liitteen.0 CommentsComment on Facebook
Kävimme tänään Kati Lepistön kanssa huhkimassa Tarmon majan ja pururadan ulkokuntosalilla – eikä todellakaan oltu ainoita 💙! Miksi mukana on niin vaikea sieltä sohvan pohjalta päästä liikkeelle, kun yhdessä huhkimisen jälkeen olo on 100x parempi?! Samaan aikaan oli Hiiden Opiston juoksukoulu; kenties Kati uskaltaudutaan siihen ensi kerralla😄?
Juuri tällaisia arjen hyvinvointitekoja tarvitsemme lisää. Liikunta ei ole vain yksilön valinta, vaan myös yhteinen investointi terveyteen, jaksamiseen ja yhteisöllisyyteen. Kun puitteet ovat kunnossa, ihmiset kyllä löytävät liikkeen ilon.
Pidetään huolta siitä, että Nummela – ja koko Vihti – tarjoaa jatkossakin mahdollisuuksia liikkua, kohdata ja voida hyvin. Tämä on askel oikeaan suuntaan 💪. Käykäähän kokeilemassa!
... Katso lisääPiilota
0 CommentsComment on Facebook

Kunnassa on herännyt huoli energiajuomisen myymisestä alle 15-vuotiaille. THL on laatinut tästä kansallisen suosituksen kaupan alalle, mutta kaikki toimijat eivät sitä noudata.
Haluamme Vihdin alueella edistää lasten ja nuorten hyvinvointia myös tämän asian osalta ja meillä onkin aiheeseen liittyen yhteistyötapaaminen Vihdin kunnan organisoimana paikallisten K-kauppiaiden, SSO:n edustajan sekä muiden jälleenmyyjien kanssa. Mukana myös kunnan puolelta muutama rehtori, nuorisotyön edustus sekä muutama vanhempien / päättäjien edustaja.
Olen mukana erityisesti vanhempana ja Nummelan koulun Vanhemmat ryn puheenjohtajana sekä osaltaan kuntapäättäjänä. Monta hattua ja tärkeä asia 👩❤️👨👩❤️👨.
Oma tavoite: Vanhemmat eivät kaipaa lisää syyllistämistä, vaan tukea ja yhteistyötä. Yhteiset, kaikkien noudattamat pelisäännöt helpottavat arkea, vähentävät ristiriitoja ja auttavat nuoria tekemään parempia valintoja ilman, että he jäävät yksin sosiaalisen paineen kanssa.
📣 Onko sinulla evästyksiä, ajatuksia mukaan otettavaksi tapaamiseen?
... Katso lisääPiilota
0 CommentsComment on Facebook
Kuntapolitiikka kuuluu kaikille – ei vain päättäjille
Järjestimme Nummelan Kokoomus kuntaillassa 26.3.2026 avoimen keskustelutilaisuuden Vihdin uudesta kuntastrategiasta. Hienoa, että paikalle tuli hienosti väkeä ja keskustelu oli monipuolista – myös kriittisiä näkökulmia nousi esiin.
Keskustelussa nousi esiin myös Vihdin tunnettuus – onko kunnan suunta ja viesti riittävän kirkas ulospäin?
👉 Juttu illasta:
www.vihdinuutiset.fi/paikalliset/9370986
Minulle on tärkeää, että ajankohtaisista asioista keskustellaan ymmärrettävästi ja avoimesti. Politiikka ei ole vain joko–tai, vaan usein sekä–että. Parhaat ratkaisut syntyvät, kun erilaiset näkökulmat sovitetaan yhteen.
Siksi järjestämme tilaisuuksia, joissa:
- asioista puhutaan ymmärrettävästi
- eri näkökulmat pääsevät esiin
- ja jokainen voi osallistua
Seuraavaksi keskustellaan Länsiradasta ja sen mahdollisuuksista Vihdille.
💬 Tule mukaan!
... Katso lisääPiilota
0 CommentsComment on Facebook
Palveluverkkokeskustelussa kuplii. Hämmentävintä näin uutena kuntapolitikkona on keskustelun joka-tai -henki, kun tämä jos mikä on sekä-että -tilanne. On pidettävä taloudesta ja palveluista huoli, jotta asetettuihin kuntastrategian tavoitteisin tullaan pääsemään. Mutta ei nyt heti heitetä pyyhettä kehään.
Olemme juuri hyväksyneet uuden kuntastrategian jonka puitteissa lähdemme tavoittelemaan 30 000 kuntalaisen rajapyykkiä. Iloinen uutinen olikin että kunnan asukasmäärä lisääntyi viime vuoden aikana 57 henkilöllä. Sama myönteinen muutos näkyy kuntien välisessä nettomuutossa - 47 henkilön verran. Joulukuussa 2025 Vihdissä asui kaikkiaan 28 856 asukasta. Tilastokeskuksen väestöennuste povaa Vihdille maltillista kasvua myös tulevina vuosina. Ennuste perustuu kuitenkin menneeseen kehitykseen, eikä se huomioi tulevia suuria muutostekijöitä, kuten Länsiradan rakentumista tai muita kunnan vetovoimaa vahvistavia investointeja.
Ainakin yrityspuolella uusi strategia rakentuu käytännössä toimenpiteistä joilla pyritään tavoitteisiin. Vihdin valtti on ollut pitkään mahdollisuus rakentaa arki niin taajamiin kuin maaseuduille. Tärkeintä on tehdä pitkäjänteisesti töitä joka mahdollistaa kasvua. Tuntuisi hullulta leikata alas palveluita ennenkuin työtä on edes kunnolla aloitettu.
Alla oma vaalikonevastaus kyläkoulujen lakkauttamisesta. Olen edelleen samaa mieltä. Asia on monisyinen ja sitä on tarkasteltava monelta kantilta. Säästöt on yksi ja lasten ja nuorten yhdenvertaiset oppimismahdollisuudet toinen. Kolmas seikka on perheen omannäköinen ja sujuva arki. Sen kriteerejä ei ulkopuolinen voi määritellä.
Toivon meille nyt malttia ja vuorovaikutustaitoja. Olemme kaikki kuntapäättäjät lupautuneet toimimaan Vihdin hyvin- ja elinvoiman puolesta. Keskitytään nyt rakentamaan strategian mukaista kasvua ja toimitaan kun näemme kuinka toimenpiteet purevat ja tehdään uusia päätöksiä.
... Katso lisääPiilota
0 CommentsComment on Facebook

© Kaikki oikeudet pidätetään.